بارنامه چیست؟


بارنامه در حمل و نقل و انواع بارنامه

بارنامه در حمل و نقل بار یکی از مهمترین اسناد در زمینه واردات و صادرات کالا می باشد. بارنامه سندی است که شرکت های باربری صادر می کنند و تمام مشخصات کالا در آن قید می شود. بارنامه ها از اهمیت زیادی برخوردارند و در صورت وقوع حادثه و دریافت خسارت از شرکت های بیمه کاربرد دارند.انواع بارنامه بسیار متفاوت است و هر کدام در شرایطی مورد استفاده قرار می گیرند. شما به عنوان فعال این حوزه باید اطلاعات جامع و کاملی درباره بارنامه ها و موضوعات مرتبط با آن ها، مانند اطلاعات درج شده در بارنامه ها و یا جزئیات بارنامه دریایی داشته باشید.
بارنامه در حمل و نقل چیست؟
زمانی که کالایی را به منظور جابجایی، تعمیرات، فروش و بهره‌ برداری در اختیار یک شخص حقیقی یا حقوقی دیگر قرار می ‌دهید، برای اثبات مالکیت خود و همین طور مشخص کردن زمان و نحوه تحویل گرفتن کالای موردنظر، به یک رسید معتبر نیاز دارید. این رسید، بارنامه در حمل و نقل عنوان می شود. بارنامه در حمل ‌و نقل باری کشور به این صورت است که شرکت حمل و نقل بین المللی به عنوان حمل‌کننده بار، مسئول صادر کردن بارنامه و تایید صحت اطلاعات موجود در بارنامه است. بارنامه در حمل و نقل نه تنها مشخص کننده تحویل‌ دهنده بار به شرکت باربری است، بلکه شامل اطلاعاتی مانند نوع بار، مقصد بار، هزینه ‌های حمل و بیمه، مشخصات وسیله حمل‌ و نقل و تحویل‌گیرنده بار هست.
بارنامه تمیز در حمل و نقل چیست؟
بارنامه تمیز یکی از انواع بارنامه در حمل و نقل است. این بارنامه به این صورت است که هنگام تحویل کالا در هیچ بخشی از سند عبارت یا جمله ای مبنی بر عیب و نقص کالا درج نشده باشد. این سند معروف به بارنامه تمیز یا بی قید و شرط است. در تمام انواع بارنامه، باید این بند در محتویات آن ها رعایت شود؛ در غیر این صورت اعتبار و ارزش قانونی خود را از دست می دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *